Thrift shop addict

În seara asta scriu despre sh-uri așa că piesa asta e obligația mea față de titlul acestui post :


  Așa cum spuneam ieri într-un status pe facebook, îmi aduc aminte foarte clar despre perioada din începutul adolescenței, când mă întristam văzând în vitrine haine care îmi plăceau, dar pe care nu-mi le permiteam. Îi mulțumesc și acum mamei pentru că m-a dus prima dată într-un second hand. Scopul ei nu era să caute haine bune și frumoase, intra în magazinele de acest gen pentru materiale, pentru haine de curte cum le zicem la țară, perdele sau mai știu eu ce. Pentru mine, inițial lucrurile nu erau foarte clare și, ca orice novice, aveam impresia că hainele acelea sunt murdare. Evitam să pun mâna pe ele și nu aveam rabdare să caut ci doar aruncam un ochi fără să pun mâna pe ceva.
     Prin clasa a X-a, mi-am schimbat stilul vestimentar (care până la vremea aceea fusese greu de definit, dar usor de intuit dacă vă gânditi la un mix intre rock si rap, hate pt orice inseamnă feminin si foarte putina culoare). - :))) mă opresc puțin să râd și o salut și pe Alexa, prietena mea cu care împărtășeam aceste gusturi. - Ce vremuri!
   Buuun, deci la marea schizma, am descoperit ca second handurile iți oferă mult mai mult decât o vor face vreodată magazinele en gross sau cele de mall. Mult mai mult și la un preț mult mai mic. Am dezvoltat o pasiune pentru cotrobăit prin mormane de haine și nu vă pot descrie bucuria ce-o aveam când găseam ceva mișto (da, a revenit la modă cuvântul mișto și îl folosesc doar pentru că se apropie Balkanik festival la care bineînțeles că nu vom merge deoarece ie multe lovele).
   Acum că am trecut peste micul meu moment de zăngănit salbe și dat din șold, vă spun în continuare cu părere de rău că nu îmi amintesc prima haină luată din second hand, dar va pot spune ca la momentul de față mama este din ce în ce mai îngrijorată că voi muri îngropată în haine. Andrei cred ca e și el de acord și cu siguranță vor să mă opresc dar.. nu se poate. Va jur că odată ce-ai prins acest microb, esti thrift shop addict fo life și nu glumesc. Găsiți tot ce vreți și ce nu vreți. Branduri mici, branduri mari (comori), no name, accesorii si alte nebunii. Ideea e că dacă îți place să cauți, nu vrei să te îmbraci ca trei sferturi din școală și iubești fashion-ul, trebuie să acorzi o șansă acestor magazine. Și dacă toate astea nu sunt suficiente, vă mai spun că astfel, refolosind haine în loc să cumpărați altele noi, ajutați și planeta asta dragă.



 Dacă nu ați fost până acum într-un sh, nu-mi fac speranțe că v-am convins eu, dar dacă da, aș vrea sa-mi scrieți și să-mi spuneți. :) V-aș putea povesti mult mai multe dar risc să nu citească nimeni acest post așa că voi trece repede la niște tips-uri.

First of all, de când am început să postez despre sh-uri, multe dintre voi mi-ați scris întrebându-ma de locații. Foarte multe nu știu, deoarece pentru mine Las Vegas-ul îl reprezintă Ploieștiul dar, vă pot enumera câteva pe care le-am frecventat de când stau în București.

  • Berceni, Piata Resița, în spatele Mega Image de lângă biserica. Imi pare rău că nu dau nume dar niciodată nu mă uit la denumirile lor.
  • Berceni, Piata Sudului, sunt mai multe..cam primele zece minute de mers pe jos pe drumul lui 77 i guess (n-am mai fost pe acolo de vreo doi ani).
  • Muncii, cum ieși de la metrou îmi amintesc că sunt o mulțime, unele după altele.
  • Prelungirea Ghencea, vreo două- trei, nu foarte strălucite, but u never know..(unul pe lângă Profi de la Valea Oltului iar altele doua, în spatele Poștei dinspre Valea Argeșului), Unul dintre ele este destul de scump pentru un sh. Asta e partea proasta in București. Nu prea îți iei produse la 1 leu..Oh, Ploiești, Ploiești.. 
  • Gorjului, în piața din fața ieșirii de la metrou

Niște recomandări pe care oricum le știți dar fac și eu pe mentorul aici, iertare :)))


  1.  Dacă nu ai rabdare să cauți, uite-te după materiale, dupa pattern-uri care îți atrag atenția.
  2.  Nu îți lua haine mai mari sau mai mici doar pentru ca pretul este de 5 lei. Vei ajunge ca mine, cu un sac de haine pe care nu le pot purta pentru că nu au ajuns la modificat..încă.
  3.  Verifică foarte bine produsul înainte de a-l cumpăra. Știu că pare logic, având în vedere că vorbim de sh-uri, dar nu de puține ori mi s-a întâmplat ca de bucurie că am găsit ceva foarte tare să ratez o pată nasoală. De asemenea, poți găsi rupturi, dar măcar pe acelea le poți coase..
  4.  Dacă ți-a plăcut ceva foarte tare, te-ai uitat și învârtit până ai renunțat la idee, misca-ti fundul înapoi și ia-ți acel lucru. Dacă nu ai un motiv serios pentru care nu vrei sa îl iei, cum ar fi un defect sau un preț prea mare pentru sh, te vei trezi că te gândești cu părere de rău în zilele următoare și partea proastă este că cel mai probabil s-a dat deja.
  5.  Negociaza! Nu știu în București dacă merge prea des dar, în Ploiești, unde am făcut eu cunoștință cu sh-urile, negocierea era arma cea mai importantă atunci când plecai la scormonit prin munți de haine.

  Dacă am omis ceva, îmi cer mii de scuze, mă trage toamna de mânecă și dragostea de suflet și-mi aruncă cu sclipici prin minte.


Vă mulțumesc tare mult pt lecturarea întregii polologhii!
Iubiți, zâmbiți și mulțumiți!

  
XOXO, 
Fleur

Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. Humana de la Nord, Humana din Sud (este dupa pod, pe langa gradinita 30), Humana din Centru de la intersectie, altul este undeva spre tribunal pe linia de tramvai, pe stanga cum vii de la hale spre sud, altul fain spre vest, pe linia de tramvai, la zece minute de nord, pe stanga, unul fain pana sau dupa mega image -ul acela mic dinspre hale..si cred ca s-au mai facut si altele de cand nu mai umblu eu prin Ploiesti. :*

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare