6 tipsuri | #minimalismwanted & #lesswaste


Ok, azi voi vorbi despre ceva foarte interesant din punctul meu de vedere. Nu sună atât de bine în română (păcătuiesc, ştiu) aşa că voi rezuma în #lesswaste şi #minimalismwanted. Acestea sunt şi cele două hashtaguri pe care le-am tot folosit în ultimele postări pe subiectul acesta pentru că nu vreau ca cineva sa creadă că ma declar minimalist sau că trăiesc un stil de viaţă zero waste (a se vedea "WANTED", adică doar vreau). Departe de mine minunea asta, din pacate..să zicem "deocamdată", dar aş spune că sunt visătoare :)). Aşadar ce înseamnă minimalist din punctul meu de vedere? Înseamnă să deţii atât cât ai cu adevărat nevoie (mă refer la obiecte). Înseamnă să nu ai dulapul plin de haine pe care nu le porţi, să nu ai 20 de farfurii, dar să foloseşti doar 5, înseamnă să nu dai banii tot timpul pe lucruri noi când poti folosi second hand sau poţi investi în ceva care să dureze mult mai mult. Inseamnă să nu ai 5 recipiente diferite de şampon, de loţiune, de orice altceva ce nu e necesar (guilty as charged). Trebuie să recunosc că lista ar fi lungă, dar nu are sens momentan să ne întindem. Ce inseamnă zero waste? Aici lucrurile sunt mai simplu de explicat, dar mult mai greu de pus în practică. Înseamnă să produci cât mai puţin gunoi. Aşadar, fiind uimită de ceva vreme de aceste două concepte, am ales să extrag din tot ceea ce am citit şi experimentat, 6 tipsuri pentru a face un mic,mic pas spre o prietenie mai sinceră cu paneta şi mediul.
OOOK, vreau încă o dată să repet faptul că nu traiesc, deocamdată, nici unul dintre aceste stiluri de viaţă deşi mi-aş dori. Veţi spune.. "bun, dar dacă tu nu eşti minimalist de ce îmi vorbeşti mie despre asta?"
Ei bine, pentru că îmi doresc şi pentru că paşii mici pe care vreau să îi fac, vi-i împărtăşesc şi vouă şi poate vă inspiră. Poate voi ajunge până la capăt (deşi ar fi o realizare astrală sau poate doar voi reduce cu câteva procente gunoiul pe care îl produc şi lucrurile pe care le deţin). În ambele cazuri, lucrurile merg spre bine.
Aşadar, vom începe cu reducerea gunoiului şi a risipei pe care o producem zilnic.

1. Nu mai folosi pungi de plastic
Ştiu că de acasă am învăţat cu toţii să le punem în sertar, că sunt bune, dar de fiecare dată când plecăm la magazin le uităm şi cumpărăm altele şi iar altele. Plasticul este o invenţie minunată, indeed, dar ne face din ce în ce mai mult rău. Pungile de plastic se degradează în 450 de ani. Ce să folosim în locul lor? Sacosele textile, acele dragălaşe trăistuţe foarte la modă în street style. Sunt perfecte şi pentru cumpărături şi te ajută să elimini uşor, uşor, pungile de plastic din viaţa ta.

2. Nu mai cumpăra apă în plastic
Da, suntem tot timpul pe drumuri şi avem nevoie să ne hidratăm dar pentru asta folosim 100.000.000 de sticle de plastic pe zi în întreaga planetă. WTF?!
Şi ele se degradează tot în 450 de ani, aşadar, hai să folosim alt fel de sticle pentru apa pe care o consumăm când suntem pe drumuri. Sticlă sau silicon, există multe variante şi am şi eu 2 exemple de la Wow Tea despre care voi vorbi în post-ul următor :).

3. Înlocuiti buretii de bucătărie cu cârpe textile
Bureţii îi schimbi o dată la puţin timp, nu? La fel şi lavetele de unică folosinţă. De ce să nu le înlocuieşti cu cârpe textile pe care le poţi spăla ori de câte ori vrei şi cu ajutorul cărora vei economisi câtiva lei?

Trecem acum la minimalism şi voi încerca să fiu cât mai scurtă căci altfel risc să nu citească nimeni până la capăt :)).

 1. Sortează, donează, schimbă
Dacă îţi doreşti ca viaţa ta să fie mai aerisită, să nu te mai loveşti de lucruri prin toate colţurile casei, să nu mai cadă dulapul pe tine deşi tu porţi doar două outfituri din ce ai acolo, începi şi sortează. Pune deoparte ce nu foloseşti şi vinde-le sau donează-le, iar lucrurile de care nu te poti despărţi şi crezi că le vei folosi la un moment dat, depozitează-le undeva pt. o perioadă şi vezi dacă le simţi lipsa ;).

2. Cumpără second hand
Acest tips merge perfect în ambele categorii de lifestyle (care au până la urmă o folosofie asemănătoare şi un scop comun). Hainele second hand costă mai puţin, sunt de calitate, nu sunt o investiţie de care să îţi pară rău atunci când vrei să reduci sau să schimbi garderoba şi ajută planeta şi pe tine să nu mai adaugi haine noi în ciclul risipei mondiale. Nu îţi face probleme pt.faptul că le-au mai folosit alţi oameni. Lucrurile sunt dezinfectate înainte să ajungă acolo şi oricum trebuie să le speli înainte de a le folosi. Refoloseşte! La fel poţi face şi cu jucăriile, mobila şi orice altceva ce se poate cumpăra second hand (şi este igienic).

3. Nu mai cumpăraţi lucruri de care nu aveţi neaapărată nevoie
Zic minimaliştii că dacă nu ai nevoie sau nu iubeşti lucrul respectiv, să nu îl pastrezi. Aşadar, de câte ori nu aţi cumpărat chestii la REDUCERI sau dintr-un impuls de moment şi apoi aţi realizat că nu îl folosiţi? Ei bine, nu mai faceţi asta. Gândiţi-vă de două, trei ori înainte de a cumpăra, fiţi siguri că vă doriţi cu adevărat lucrul acela şi că aveţi nevoie de el.

Aici ma opresc pt. azi, vă pup şi sper că lectura a fost plăcută şi v-a inspirat. Aştept întrebările voastre în comentarii.
Weekend frumos!

Comentarii

  1. Ai mare dreptate ;) Trebuie sa ne gâdim la planeta noastră ! Și eu am început să folosesc pungi textile ;) www.manichiurisimple.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
  2. In afara de asta, pungile textile pot fi chiar elegante. Iar daca sunt crosetate de vreo mamica e chiar cu atat mai bine. Cumparand sacose tricotate sau pictate manual chiar putem ajuta macar o familie sa traiasca mai bine. Desigur, este doar parerea mea... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bine punctat, cate odata ca raman in pana de bureti de bucatarie imediat fac o carpa textila (care mie nu-mi place deloc) si imi termin treaba. Iar apa am inceput de ceva timp sa nu o mai achizitionez in sticla de plastic.Multumim pentru acest articol

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac propunerile tale, sa stii ca am gasit multe lucruri faine in second hand-uri, asa ca nu ma sfiesc sa intru intr-un astfel de magazin.

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca toti am gandi asa ar fi o planeta mai buna si mai curata dar este mult de lucru cu schimbarea mentalitatilor .. cu rabdare si perseverenta

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare